måndag 24 november 2014

Helge Skoog som uppläsare av Per-Anders Fogelströms romaner


Nämnde i föregående inlägg Per-Anders Fogelström och hans stadserie. Jag har läst alla böckerna i den s.k. stadserien som inleds med "Mina drömmars stad" och även den s.k. barnserien som inleds med "Vävarnas barn".

På hösten 2006 lånade jag "Mina drömmars stad" som ljudbok med Helge Skoog som uppläsare. Sedan var det bara att låna övriga delar, även om jag kände till historien så kändes den som ny med Helge som uppläsare. 

Skulle vilja drista mig och påstå att Helges mycket personliga framställning gör böckerna ännu bättre.

Föredrar normalt att läsa böcker själv, men för den som ännu inte fångats av Fogelströms Stockholmsskildring är Helges inläsningar att rekommendera. Förutom underbara personporträtt får vi även följa stadens utveckling från sent 1800-tal till  ABC-staden Vällingby.

De titlar som finns med Helge Skoog på Bonnier Audio hittar ni här.

Over and out

Mr T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar